7 Aralık 2009 Pazartesi

Neden?

Oral diagnoz ve radyoloji çalışmaktan kafayı patlatmışım zaten. Her hastalık belirtisinde kusma, ateş, halsizlik, ishal var bi de anlamını bilmediğim bir sürü şey, birden aklıma lisedeki biyoloji derslerimiz geldi. Lisede işimiz gücümüz yokmuş gibi oturup bitkilerin üremesini öğreniyoduk lan resmen. Eşeyli-eşeysiz üreme, sırası vardı bi de bunun. Önce gametler sonra bişeyler falan, baya baya ezberliyoduk. Alt tarafı bi eğrelti otu çoğalınca nolucak sanki, niye yani? Neden? Eğrelti otuyla beraber bi bitki daha vardı da unuttum adını kara yosunları, su yosunları olabilir belki.

Hayır bugün bi yerde görsem eğrelti otu olup olmadığının anlayamam bitkinin ama üremesini bilirim. Bugün işte bunu düşündüm uzunca bir süre, kafayı neylerde doldurmuşuz zamanında diye. Neyse ki ben bu "yazılı"lardan düşük aldıydım hep, çalışmamıştım.

6 yorum:

Sheed dedi ki...

ÖSS için öğrenmemi istiyorlardı, hep ayak direttim.. şimdi çok gururluyum..

bu ne abi, evrime girmeden biyoloji öğretelim derken ne yapacaklarını şaşırmış adamlar..

ksp dedi ki...

Yaşasın Liken Birliği!

Mavi dedi ki...

günlük hayatta eğrelti otunun adı bişi merdiveni ama ne merdiveni tam hatırlayamadım.
bi de biyoloji yazılısı diyince aklıma emrah geliyo nedense :)

Mavi dedi ki...

günlük hayatta eğrelti otunun adı bişi merdiveni ama ne merdiveni tam hatırlayamadım.
bi de biyoloji yazılısı diyince aklıma emrah geliyo nedense :)

Sir Douglas McGiven dedi ki...

algler vardı bi de, uzun zamandır görüşmüyorduk. geçen migros'ta rastladım.

mnemosyne.. dedi ki...

aşk merdiveni,niyeyse..misafir odalarının vazgeçilmeziydi zamanında,özel hayatlarını öğrenince soğumuştum bitkiden..