12 Nisan 2009 Pazar

Google'a Kapatma Talebi


"Atatürkçü düşünceyi benimsemiş kişiler" dendiği zaman normal şartlar altında aklıma yenilikçi, modern, çağdaş, okuyan, araştıran insanlar gelmesi gerekir. Ama bazılarını hatta çoğunu görünce ürküyorum gördüğüm manzaradan. Bugün gazetede okuduğum bir haber iyice perçinledi bu hislerimi. Atatürkçü Düşünce Derneği oturmuş girmiş Google'a. Yazmışlar "Kemalizm'in karın ağrısı" diye. Üst sıralarda çıkan sitelerde bir de ne görsünler!! Atatürk'e hakaret içerikli siteler. O zaman müthiş akıl yürütmelerin ve estirilen beyin fırtınalarının akabinde demişler ki "bu böyle olmucak arkadaş biz küçük sitelerle uğraşacağımıza Google'ı kapatalım bitsin gitsin". An itibariyle Google'ı kapatma talebinde bulunulmuş durumda. Talep kabul edilir mi edilir burası Türkiye. Görmedik değil daha önce böyle şeyler. Ama bence Atatürkçü Düşünce Derneği yanlış yapıyorsunuz. Siz internetin kapatılması için başvurun direkt. MSN'de falan mazallah hakaret etseler Atatürk'e sorarım size nasıl göreceksiniz onu? Benzer bi sebepten GSM operatörlerinin de kapatılması talebi de bence Atatürk'ün büyük bir insan olduğunu göstermek için oldukça hayırlı bir girişim olacaktır. SMS'le falan yazmasınlar "Kemalizm'in karın ağrısı" diye. 

İnsan Hakları Evrensel Beyannamesi, madde 19:

"Herkesin düşünce ve anlatım özgürlüğüne hakkı vardır. Bu hak düşüncelerinden dolayı rahatsız edilmemek, ülke sınırları söz konusu olmaksızın, bilgi ve düşünceleri her yoldan araştırmak, elde etmek ve yaymak hakkını gerekli kılar."

14 yorum:

ksp dedi ki...

Atatürk düşmanı bunların hepsi.Tabi ki de ADD den bahsediyorum.Yoksa diğer Atatürk hakkında üç beş şey sallayan çapulcular bile daha az zarar veriyordur Atatürk'e. Siz ilahlaştırmaya devam ettikçe Atatürk'ü birileri bu işe daha çok kızacak ve onu silmek için daha çok çabalayacaktır emin olun.bu ülke gerçekten de yobaz kaynıyor.Tabi ki yine ADD den bahsediyorum.

Sir Douglas McGiven dedi ki...

Saçma... ADD içinde ve yönetim kademesinde Atatürk'çü Düşünce'ye dahil oldukları halde bunun 'isteyerek ya da istemeyerek' aksine davranışlar sergilemiş olanlar çıkmış olabilir ama bu tüm derneği karalamak anlamına gelmez.

Sanılmasın ki ADD üyesiyim, hayır. Her daim de uzak durdum. Bana savundukları konuda samimi ve tutarlı gelmediler fakat;

"Siz ilahlaştırmaya devam ettikçe Atatürk'ü birileri bu işe daha çok kızacak ve onu silmek için daha çok çabalayacaktır emin olun.bu ülke gerçekten de yobaz kaynıyor.Tabi ki yine ADD den bahsediyorum."

bu görüşü orta okuldaki kuzenim bile yapabiliyor. eğer bu kadar sinirliysek, bu kadar tepkiliysek sözlerden çok eyleme gerek var. ama hiçbirimiz bir şey yapmıyor, bloglarda dolanıp yorumlar düzüp birilerine sallıyorken bu hiçbir zaman olmayacak.

Tekrar ediyorum, ADD yönetiminde ya da üyeleri içerisinde çıkarları doğrultusunda ya da istemeden tutarsız ve savlarının aksine davranışlar sergilemiş insanlar olabilir. Ama bu, tüm derneğinin karalanmasına ebep olmamalı. O dediğiniz yobazların asıl amacı önce aynı fikirde olanları bölmektir efendi... Tıpkı senin yorumunda buram buram koktuğu gibi. Biraz sakin...

ksp dedi ki...

"bu görüşü orta okuldaki kuzenim bile yapabiliyor"
orta okuldaki kuzenin de senin gibi cümle kuruyorsa yandık. Öncelikle sakin olmamı istemişsin fakat görüyorum ki asıl sakin ve saygılı olması gereken sensin.Oradaki "efendi" lafı için özür dilemelisin. İkincisi bloglarda dolaşıp yorum yazmak hiç bir şey yapmamak değildir.Bloglar (sınırlı da olsa) bir şekilde düşünceleri paylaşmak ve tartışmak için bir platformdur.Mesela buraya yorum yazmış olman benim için gerçekten önemliydi.Bunun için teşekkür ederim. Son olarak "google' ı kapatma davası için mahkemeye başvurmak" gibi icraatler ADD için bir ilk değil. Ben ADD 'yi ve kemalizmi sevmiyorum ve eleştirebildiğim hemen her platformda da eleştiririm. He sen de beğenirsin icraatlerini, benimsersin Kemalizmi sana da saygı duyarım. Sen bu yorumunda ADD üyesi olmadığını belirtmişsin. Keşke üye olduğun için böyle bir yorum yapsaydın, Çünkü o zaman bu yorumu daha mantıklı bir çerçevede ele alabilirdik.Teşekkürler.

Sir Douglas McGiven dedi ki...

keşke senin gibi düşünebilseydim. efendi lafı da ne zamandır hakaret sayılıyor da özür dilenmesi gerekiyor hiçbir bilgim yok. sanırım ben çok eskilerde kaldım.

ADD üyelerine düz mantık olarak "Asıl Atatürk düşmanları" demek neyin ürünüdür? Sonra da bana orta okuldaki kuzenimi işin içine kattım diye kızıyor ve "asıl sen..." diye başlayan bir cümle kurabiliyorsun.

yazık, cidden yazık. sakin ol dememin sebebi agresifliğine atıf değildi ne yazık ki, keşke öyle olsaydı. gel gör ki benim sana sakin olmanı söylemememin sebebi ileride pişman 'olabileceğin' cümleler kurmaman için bir soluklanıp, biraz araştırıp, biraz öğrenip ondan sonra yazmandı...

ADD üyesi değilim ama başka yerlerde aktif olarak üyeliğim mevcut. İbadet gizli olur derler ya, adları da bende kalsın... ADD üyesi olmasam da aynı amaca yönelik, ülke olarak kalkınmamıza biraz daha yardımcı olabilecek, bir şeyler yapabilecek sivil toplum kuruluşlarına üyeyim. Yani bir nevi ADD üyesi olarak görüp "ha o zaman iyi, bu yüzden yazmış bu herif bunu" diyebilirsin ferah. madem öylesi daha iyi diyorsun.

Not: O görüşü hakikaten orta okuldaki kuzenim yaptı ama 3 gün önceki muhabbetimizde. Mecazı pek sevmem.

Spicoli dedi ki...

Efendi ne lan.

ksp dedi ki...

"Efendi" lafı tabi ki de hakaret değildir, senin hitabet şeklin saygısızlık. Neyse daha fazla kelimelere takılmak istemiyorum. Ben bir sivil toplum kuruluşuna destek vermenin yanlış olduğundan bahsetmedim dikkat ettiysen.Benim de destek verdiğim kuruluşlar var ve belki de aynı kuruluşa destek vermişizliğimiz de vardır zamanında. Ben burada ADD nin GOogle 'a kapatma talebinde bulunması başlığı altında daha önce de böyle icraatleri olduğunu söyledim ve bunların yanlış olduğunu düşündüğümü belirttim.Ayrıca bu tip icraatler üreten bir düüncenin ve ideolojinin de tabi ki de taraftarı olamazdım. O yüzden de eleştirmek en doğal hakkım.HA pişman olmak ayrı bir konudur.Sonuçta insan oğlu değişir ve şu an düşündüğüm şeylerin yanlış olduğunu görebilirim ileride.Sen de aynı şekilde.Ama Jose Samarago 'nun Körlük kitabında bir cümlesi vardı belki duymuşssundur. "Yapacağımız her hareketten önce ciddi olarak düşünmeye başalsak,vereceği sonuçları önceden kestirmeye çalışsak,önce kesin sonuçları, sonra olası sonuçları ,sonra raslantısal sonuçları ,daha sonra da ortaya çıkması düşünülebilecek sonuçları düşünmeye kalksak, aklımıza bir şey geldiğinde ,bulunduğumuz yere çakılır ,hangi yöne olursa olsun bir adım bile atamazdık." Ben de şu an düşündüklerimi iletmek için bekleyemezdim.Böylece kendime haksızlık etmiş olurdum .Saygılar...

Spicoli dedi ki...

Dün akşamdan kalma olduğum için o kadar yazıp bıraktım. Yazdıklarının içeriği ile ilgili söyleyecek bir şeyim yok, onu ksp ile tartışırsınız canınız istiyorsa.

Ama D. McGee,

Sen buraya gelip, ''orta okuldaki kuzenim de bu görüşü yapıyor'' tadında cümlelerle didaktik vaizler vermeye çalışırsan, beraber rakı içmişliğimiz varmış gibi efendi diye hitap edersen ben araya girerim. Haa İsmail'le el ele tutuşur parka gidersiniz, Celtic Park, eyvallah. Ötesi değil. İnsan haddini bilmeli. Burda kimse öyle tepeden inmeci didaktik takılamaz. Baska sitelerdeki hitabet tarzını burda kullanamazsın. Burda patronun adı Batuğ değil Göktuğ.

Sonra ''yazık, cidden yazık''larla halk avcısı edasıyla ahkamlar kesemezsin burada. Haa, beğenmezsin; ''beğenmedim şundan şundan dersin'' ya da sebebini bile söylemezsin. Başımızın tacı olursun. Bugüne kadar da başka hiçbir okuyucuya böyle bir cevap yazmadım zaten, saçmalamışsın diyen de oldu, çok güldüm diyen de. Seviyemizi koruduk neticede.

Son olarak ''benim tarzım bu, ben böyle takılırım takılırsam efendi'' diyosan adresi biliyosun, sağ üst köşede.

Sir Douglas McGiven dedi ki...

ismail ile ne alakası var şimdi onu anlamadım? ismail olmasa da bu blogu keşfettiğim anda sever ve yazardım. şu anda yazmamın sebebi budur.

evet o yorumu aynen orta okuldaki kuzenim bana yaptı. elbette yorumun gerisi aynı değildi ama bunu belirttim diye de böyle komik bir tavra girmeniz ilginç.

ksp ile tartışıyoruz zaten boğaz boğaza kavga etmiyoruz. biraz sert olur ya da daha iyi halli olur bu tartışma, yerine göre değişir.

efendi kelimesinin hala bir saygısızlık olduğunu düşünmüyorum. ha ortada bir saygısızlık var sa 'efendi ne lan' cümlesinde kendine bir yer bulmuştur. tayyip canlandı gözlerimin önünde.

neyse seni es geçiyorum. yazı sana ait olsa da sana hitaben daha fazla cevap vermenin anlamsız olacağı kanaatindeyim.

sevgili ksp,

sanırım ortada bir yanlış anlaşılma var. tümüyle olmasa da ufak bir kısmı yanlış anlamışsın.

ilk yazdığım yoruma bir daha bakacak olursan bu saçma 'google'ı kapatma' talebine olan eleştirine yönelik bir cevap yazmadım. o konuda seninle aynı görüşleri paylaşmaktayım zira. bu komik davayı açan ADD'nin youtube için defalarca kapatma istemi talep eden Adnan Hoca'dan bir farkı yoktur.

Fakat eleştirinin devamında tüm ADD'yi suçladığın ağır ithamlar içeren bir bölüm var. Benim asıl eleştirim ona oldu ki teattimizin alevlendiği kısım da kaçırdığım başka bir nokta yoksa orası oldu.

'Atatürk düşmanı bunların hepsi.Tabi ki de ADD den bahsediyorum.'

demişsin. Atatürk'ü, kemalizm'i ya da aynı doğrultuda başka bir şeyi sevmeyebilirsin. Tayyib'i, milliyetçiliği ya da komünizmi sevmeyebilirsin. kendi fikirlerim doğrultusunda onaylamasam da, antipatimi kazansan da görüşüne saygı duyarım. çok hararetli tartışırız, belki hakarete varan şeyler söyleriz ama yine saygı duyarım.

gel gör ki bundan yola çıkarak 'bunların hepsi Atatürk düşmanı' demek kusura bakma ama gereksiz bir genellemedir.

tüm tepkim bunaydı. adana araya girmezse anlaşamasak bile bu hususta, en azından fikirlerimizi paylaşmış olacağımıza inanıyorum.

sevgiler, saygılar. ismail sen naber ya?

sedürt dedi ki...

yazıyı yazdım yayınladım sonra sınavlarım başladı buraya uğrayamıyorum pek bu aralar. baya bi tartışmalar dönmüş gerilim yükselmiş yazının üzerine bişeyler falan. gene de tartışmak iyidir. bana kalırsa insan aynı fikirde olduğu kişiden ziyade karşıt fikirde olduğu kişiden daha çok şey öğrenir. bu yüzden tartışmak önemlidir.

konuyla ilgili ben de görüşlerimi paylaşayım. yazı üzerine değil de daha çok atatürkçü düşünce üzerine nacizane fikirlerimi dile getirmek niyetindeyim.

üye olmasam da bir takım ADD, Türkiye Gençlik Birliği, ÇYDD gibi derneklerin bulunduğum şehirdeki konferanslarına katılmışlığım var. Özellikle ADD daha çok göz önünde olduğu ve daha yaygın olduğu için ADD hakkında daha fazla fikir sahibiyim. ADD'nin yönetim kadrosundaki kişiler ne derse derneğin politikası da o oluyor haliyle. şimdi bana kalırsa ADD'de yanlış olan şey şudur. Hani hep tartışılır "islamiyet yaşam şartlarına göre yorumlanmalı, dindeki asıl amaç anlaşılmalı" diye ki bence de öyle. İşte ADD'nin problemi de çok benzer. Atatürkçü düşünceyi yorumlamaktan çok uzaklar. Atatürk bugün yaşasaydı neler yapardı diyebilmekten çok uzaklar. Atatürkçü düşünceyi geliştirmek, bu düşünce ekseninde yeni fikirler üretmek , Atatürk'ün yaptıklarının üzerine bir şeyler koymaya çalışmak yerine sadece atatürk'ü ve yaptıklarını ve atatürk'ü korumaya çalışıyorlar. o siteyi kapat buna atatürke veya cumhuriyete laikliğe hakaretten dava aç bunlardan ibaret yaptıkları.

bence insanlara atatürkü anlatabilmenin en iyi yolu onun yaptıklarının üzerine bir şeyler koymaya çalışmaktır. onun yaratmaya çalıştığı türkiyeyi anlayabilmek ve onun için mücadele etmektir. fikirlere körü körüne bağlı kalmak yerine yeni fikirler üretmektir. atatürkçü düşünce demek atatürkün bundan 80-90 yıl önce yaptıklarını sadece sahip çıkmak, çoğu zaman onu putlaştırırcasına bunun için gerekirse youtube ya da google gibi siteleri kapatmaya çalışmak değil, atatürkün fikirleri üzerine yeni fikirler üretmek, yapmaya çalıştığını anlamak ve yorumlamak olmalıdır.

atatürk modern uygar bir türk toplumu yaratmak için devrim yaptı. sanayileşmiş, gelişmiş, fikir üretebilen, okuyan, yazan,araştıran, düşünen, düşündüğünü özgürce dile getiren bir türk toplumu yaratmak istedi. bu eksende yeni fikirler üretmek gerek ülke için gerekse atatürkün imajı için çok daha iyi olacaktır. ne zamanki ADD gerçekten kaydadeğer söylemler ve eylemler yapar, ne zaman atatürkün söylemleri üzerine yeni birşeyler koyar o zaman benim gözümde gerçekten Atatürkçü Düşünce Derneği olur. yoksa şuanki haliyle yaptıkları benim için tırıvırıdan ibaret.

sınava çalışmam gerektiği için biraz acele yazdım bu yorumu da, aynı şeyleri tekrar etmiş, anlatım bozukluğu da yapmış olabilirim affola şimdiden. umarım anlatabilmişimdir anlatmak istediğim şeyi.

Spicoli dedi ki...

Sen böyle yazarsan Adanalar Antepler araya girmez zaten merak etme. Temiz temiz teattinizi icra edersiniz Sevgili ksp ile.

Haa son bir şey. Agresif yazdım o cevapları bu bir gerçek. İlk okuduğumda hayli sinirlendim zira, yukarıda belirttiğim sebeplerden. Ordaki 'lan' hoş değildi farkındayım. Onun özelinde özür dilerim. O kısım benim saygısızlığımdı. Bana kalırsa, her ne kadar sen kabul etmesen de, diğer kısımlar da senin.

Sir Douglas McGiven dedi ki...

anlaşamadığımız nokta şu ki ben bunu saygısızlık olarak görmüyorum. efendi lafı küfür değildir, bir şey değildir. evet agresif tavırda kullanılan bir kelimedir ve ben de öyle kullandım ama saygısızlık amacı gütmedim sizin ima ettiğiniz üzere. agresif bir mesaj hakaret içermediği hâlde rahatsızlık veriyorsa eyvallah ama burada sorun bende değil.

ksp'nin yorumuna cevap verdim ve hararetli olabileceğini de bir üst mesajımda anlattım. burada senin araya 'lan' tarzı bir yorumla girmendeki agresifliği ben kafama takmam ama saygısızlık olduğu kesindir, bunu da kabul etmişsin zaten. ama böyle bir sorunu da bizim ksp ile halletmemiz gerektiği kanaatindeyim.

neyse çok ve gereksiz bir şekilde uzadı. tartışmak istediklerim bunlar değildi, bambaşka yerlere geldi.

Sir Douglas McGiven dedi ki...

bu arada sedürt, yazdıklarını yeni okuyorum. kusura bakma.

katıldığım değişik konferanslarda ADD yönetim kademesinden insanlarla ciddi ciddi tartışmalara girdik bahsettiğin konularda... birbirimize de girebilirdik. ben putlaştırdıklarını söylüyordum, onlar da böyle olmazlarsa Atatürk'ü kimin koruyacağından bahsediyorlardı. sanki sadece onlar seviyormuş, onlar koruyormuş ve putlaştırmak iyi birşeymiş gibi. ksp'nin genellemesine ne kadar kızdıysam kendi kendime, onların bu 'bizden olmayanlar Atatürk'ü sevmiyordur. En çok biz severiz' genellemelerine de kızıyordum. Ama biliyorum ki içlerinde iyi düşünebilen, mantık sahibi insanlar da var. Çocukça hırslara kapılmıyorlar. Yönetim kademesinde olamadıklarından etkinlikleri de sınırlı oluyor tabi.

zaten sizin eleştirdiğiniz konuların ben de farkındayım. fakat tekrar etmekte fayda görüyorum, eleştirdiğim ADD'Nin icraatları, kafa yapısına karşı yapılan yorumlara ya da google muhabbetine yazılanlar değildi. eleştirdiğim ksp'nin yorumuydu.

hepsi bu. nereden, nereye...

Adsız dedi ki...

Aferin, Sizlere! Google istediğini başardı ve birbirinize girmenizi sağladı...
Demokrasi, demokrasi diye sallayanlara şunu söyleyeyim... DEMOKRASI; ANLASMALI DARBE'dir... CUMHURIYET ise farklı bir şey...
Interneti yasaklamak çözüm değil, ancak HAKARET de ÖZGÜRLÜK DEĞIL... Burada Sorun ADD'mi, yoksa ATATÜRK'e hakaret edilmiş olması mi? Ne Yazık ki ADD'den başka'da ATATÜRK'e sahip çıkan kimse yok!

Sheed dedi ki...

göktuğ "efendi NE lan" diye girdikten sonra "abi SAHİBİ geldi, abi tavuk geldi" diye ortamı yumuşatsaydım KEŞKE araya karışıp..

bi DE birbirinizi çok sevmeye bi görüşme uzaklıktasınız.. yüz görümlülüğü DİYE de bi kelime vardı..

neyse öpüşün barışın hade.. a-de-de..