26 Mart 2009 Perşembe

28. Uluslararası İstanbul Film Festivali


28. Uluslararasi Istanbul Film Festivali 4-19 Nisan tarihleri arasinda yapilacak. Biletler satisa cikti, 1 hafta olacak neredeyse. Biraz geciktirdik yaziyi; ama iyi kötü programimizin ana omurgasini belirleyelim de öyle yazalim dedim. Bagimsiz sinemayla cok isli disli oldugum söylenemez. Hal böyle olunca bu isin pisliginde büyümüs, blogger dünyasinin kurtlarindan Cem`e danistim biraz. Zaten ondan da rica ettik, birkac gün icinde bir ekleme yaparsa yayinlayacagim burda. Ben acikcasi biraz da kolayciliga kacarak daha garanti islere girdim. Bir de vize dönemi de araya girince cok alternatifli bir tablo kalmadi elimde. Bir iki kelam edeyim yine de.

Ilk etapta hic sektirmeden Milk`e biletimi aldim. Bahsetmeye gerek yok herhalde. Yine bu yil yabanci film dalinda sürpriz yaparak oscari "Besir`le Vals"in elinden alan Japon filmi "Gidisler" de merak ettigim bir filmdi. Festivalin son gününde gösterilecek filmi de aksatmadim. Festivalin en cok merak ettigim filmi ise Isvec yapimi "Gir Kanima". Onun disinda "Kör Domuz Ucmak Istiyor"da Cem`in misafiri olabilirim bir ihtimal. Isme aldanmayin, iyi filmmis. "Rövans"i zaman uydurabilirsem görmek istiyorum. Yine "Kanun Benim" programima eklemeyi düsündügüm filmlerden. Ed Harris, Viggo Mortensen, western, gideri var. Bir ihtimal cevremdeki Jessica Biel severler hatrina "Evlilik Sinavi"ni tarifeye ekleyebilirim. "Atlari da Vururlar"i izlemiyorum ama izlenebilir. Sir Ben Kingsley`in oynadigi "50 Ölü Adam" filmi de görmek icin ideal. Zaten galalarda da gösterimi var.

Her neyse, bu liste uzatsak daha uzar da dedigim gibi cok bilgili de degilim ki nokta atis yapayim. Kör atis yapicaz artik. Festivalin de tadi burada herhalde. Bu konuda daha bilgili olan Cem bir seyler eklerse eger, memnuniyetle buraya eklerim onun da fikirlerini. Biletlerinizi derhal alin diyorum sadece, bitti biter yavas yavas. Son bir sey de Biletix`e. Hep anamizi soruyorsunuz, babamizi soran yok.

Ek: Cem`den programindaki yogunluk sebebiyle yeni bir sey gelmedi. Ben de degisen ve kesinlesen programimi birkac yorumla tasiyayim en azindan buraya dedim.

LÅT DEN RÄTTE KOMMA IN: 5 Nisan Pazar festivali önemli de bir beklentiyle "Ask Olsun"dan bu Isvec filmiyle aciyorum.

MILK: Ayni gün bu güzide eserdeyim, sektirilmezdi, sektirmedim.

KOLME VIISASTA MIESTÄ: Hakkinda hicbir sey bilmedigim bir film. Gösterim zamani uygundu, kör bir tercih yaptim.

APPALOOSA: Son zamanlarda sinemada yeri azalan bir tür western. Ayagimiza kadar gelmis, kacirmadik. Hicbir sey degilse Viggo Mortensen ile Ed harris var. Beklentim de var bu filmden hani.

NORD: Tamamen zamaninin uygunlugu üzerine dikkate aldigim bir film daha. Yönetmenin ilk uzun metraj isiymis. Yalniz imdb`ye söyle bir uzaninca 8.5 gibi bir rakam cikiyor ki ortaya "vay anasini" dedirtiyor.

SHIRIN: "Mayinli Bölge"den bircok filmi düsünüyordum; yine zaman el vermedi. Listeye de Shirin`i dahil ettik. Söyle biraz bakindim, orijinal bir is. Festivalin "sessiz ati" diyorum ben. Ciftesi pek olabilir.

OKURİBİTO: Ve son gün. En iyi yabanci film oscarli festivalin bu yilki süprizlerinden. Görmezsek ayip olurdu. Merakla bekliyoruz.

Festivalin 1 haftasi vizelerle cakisinca bircok filmi de ister istemez es gectik. Göremeyecegim icin en cok icimde kalan ise Loft kesinlikle. Zamansizliktan Revanche`i da es gectik. Imkaniniz varsa affetmeyin derim. Bu kadar dar bir dönemde de benden anca bu kadar oldu. Katilan herkese iyi seyirler.

Hiç yorum yok: