20 Mart 2009 Cuma

Aşktan Öte Aile Planlamasından Beri

Geçenlerde bir arkadaşımla “aşk” üzerine tartışıyorduk. Yanlış anlamayın dostlarım, konumuz “aşk onu görünce kalbinde böyle pırpır olması” ya da “o bi kere gülümseyince dünyanın en mutlu insanı olursun” falan gibi saçma sapan geyikler değildi. Konumuz “aşk” denilen şeyin insanın üreme içgüdüsüyle bir bağlantısının olup olmadığıydı. İnsanoğlu acaba engel olunamaz bir şekilde çocuk yapmak istediği kişiye mi aşık oluyordu? Acaba bundan yıllar önce “senden çocuğum olsun istiyorum” şarkısıyla çıkış yapan Berdan Mardini gerçek aşkın tarifini yapmış olabilir miydi?

Buradan hiçbir sonuca varamadık haliyle. Hem zaten yüzyıllardır aşk üzerine oturup üşenmeyip balya balya kitaplar yazan insanların bile net bir sonuca ulaşamadığı bir dünya düzeninde nasıl olsundu da iki tane çakırkeyif adam karı kız muhabbeti yaparken aşkın anlamını bulabilsindi ki? Ama bana kalırsa yine de aşk şudur bence: “bir takım garip bişeyler böyle”. Sorarlarsa böyle cevaplarım.

Yine başka bir arkadaşım aşk, sevgi, saygı gibi birtakım şeylerden bahsederek insan ırkını yüceltiyordu bir gün. “İşte” diyordu, “işte bizim hayvanlardan farkımız bunlar, bu duygular”. Hayvanların her sene bir sürü karşı cinsle çiftleştiğini dolayısıyla bir sürü çocuk yaptığını söylüyordu. Kah çocukların perişan olduklarından bahsediyor kah aile kavramının tam oturmayışından dem vuruyordu. Bunları da aşkın ve sevginin olmadığı bir toplum düzenine bağlıyordu. Bana kalırsa bu söyledikleri tırıvırı. Bizi hayvanlardan ayıran ne aşktır ne sevgidir dostlarım. Aramızdaki en büyük fark bence biz insan ırkının prezervatifi icad etmiş olmasıdır. Bir sürü amcam falan var benim. Prezervatifin icad olmadığı zamanlarda dünyaya gelmişler. Hatta çok fazla çocuk oldukları için isimleri hicri takvimin aylarından konmuş direk. Seri halinde gidiyor böyle recep ramazan şaban diye. Üşenmişler düşünmeye. Neyse ki prezervatif var artık. Ve insanlar isim koymak için düşünmeye vakit bulabiliyorlar.

11 yorum:

Sheed dedi ki...

heheheh, ne mutlu bize.. "kontrolsüz doğum, doğum değildir" zaten..

daywalker0007 dedi ki...

aynı kaderi paylaşıyoruz adamım 10 amca 4 halayla seni bile geçmiş olabilirim. belki senle kuzeniz o derece :)))

Spicoli dedi ki...

Gecen gün bir tv programinda bir 22 yasinda bir kadin gördüm. 5-6 yaslarinda 2 cocugu vardi. "Bu ne lan" kac yasinda dogurdu sen güzelim dedim. O an yanimda olan ananem "benim 22 yasinda 4 tane vardi" deyince tokat yemis gibi oldum. Allah`dan dede durulmus o satten sonra da 3 dayiyla yola devam ediyoruz.

feri dedi ki...

sedürt ün sonda vermiş olduğu prezervatif örneği ve yapılan yorumlar neticesinde konu iyiden iyiye,aşk ile cinsellik arasındaki paralelliğin ne olduğu sorusundan;'aramızdaki aşiretler ve bun
lara ilişkin rakamlar'a döndü.
varsın dönsün.ben de varım diyor ve 5 amca,1 hala eşliğinde listeye orta sıralardan bir giriş yapıyorum.

sedürt dedi ki...

@sheed
"evdeki huzur, zenginlik budur. prezervatif kullanın"

@daywalker0007

ciyzıs kırayst!! 10 amca 4 hala şahaneymiş. takdire şayan bir dede performansı. bende 5 amca 2 hala var dedemin performansıyla övünürdüm lakin neler varmış şu dünyada. 10 amca ve 4 haladan elde edilecek bayram harçlıklarıyla neler yapılabileceğini hayal dahi edemiyorum

@spicoli

senin dede dalgalanmış da durulmuş. hızlı giden atın boku seyrek düşer.

@feri

yazının içine prezervatif kelimesini sokunca başı beyni döndü herkesin.manyak oldu herkes. aşk meşk unutuldu oralardan nerelere gelindi. prezervatifi yazdığım anda ben de kaybettim kendimi yazıda konunun dışına çıktım o derece. erkek beyni sen nelere kadirsin.

mgd dedi ki...

benim en son araştırmalarıma göre 5 amca ve 6 hala ya da 6 amca 5 hala vardı. bunlardan 3 ünü hiç görmedim. sanırım bundan sonra da tanışamadan ölücem. dede faktörü çok önemli, umarım 11 de sabitlemiştir. 5 yıldır görüşmüyoruz, 5 yaşında bi amcam ya da halam olsun istemem.

daywalker0007 dedi ki...

benim dede 3. hatunun peşinde sanırım listede 1. sırada kalmaya devam edicem..
@mgd
benimde hiç görmediğim amcam halam var hatta sizle şöle bi olayı paylamk istiyorum.bi gün dedemin yanına gitmiştim akraba çok tabi ama çoğunu tanımıyorum.neyse önümde biri oturuyo şimdi herkes hal hatır soruyo baban nasıl falan..önümde de daha önce hiç görmediğim amcam tabi ona sölemişler benim geliceğimi sonuçta beni biliyo. sordu bana beni tanıyomusun die düşündüm mahçup bi şekilde kıvırarak yok dedim. sonra demez mi ben senin amcanın. bende şaşırak sen benim amcammısın? dedim. tabi insanlar koptu. dedemi bikere gülerken gördüm o da ozamandı.

Spicoli dedi ki...

@cimendagi

Hikaye cok acikli lan. Gülcem sandim, sonunda vurdun tokadi.

ksp dedi ki...

@ Cimendagı
Sezercik hikayesi lan bu. "Size kanım çok ısındı - Ben senin amcanım"

@sedürt

Prezervarif ateş ve msn den sonra tarihin en büyük icadıdır.saygı duyarım

sedürt dedi ki...

@ksp

"Prezervarif ateş ve msn den sonra tarihin en büyük icadıdır" olm valla yazıcaktım şu cümleyi aynen yazıya da, senden çaldığım espriyle senin mekanında ekmek yemiyim diye vazgeçtim, yorumlara yazasın diye yolunu gözledim hep.

ksp dedi ki...

Yettim sedat yettim merak etme.O golü atacağım belliydi. It s just a matter of time