16 Mayıs 2009 Cumartesi

Haftanın Müzik Listesi - 34 / Eurovision


Malumunuz yarın akşam Eurovision şarkı yarışması finali yapılacak. Hadise'nin baldırıdır, bacağıdır, elbisesidir derken bu yıl eurovision ülkede çok sağlam gündem yaptı. Ben bilmem, bu eurovision işinden de pek anlamam. Ailecek izlenecek bir eğlence bile olmamıştır benim için eurovision hiçbir zaman. Şöyle de bir göz attım yarı finale, arkadan güldür güldür erkek sesi geliyordu, onu diyebilirim ancak. Ben anlamam dedim ama okuyucumu da bir bilene yollarım elbet. Eurovision tarihimizle ilgili Leblebici'nin elinden çıkmış şu harika bir yazıya buyrunuz. Ben de bu yazıyla bilgilendim ve bu haftaki listeyi de geçmiş yıllarda bizi eurovisionda temsil eden şarkılardan yaptım.

  • Şebnem Paker - Dinle
  • Semiha Yankı - Seninle Bir Dakika
  • Sertab Erener - Everyway That I Can
  • Klips ve Onlar - Halley
  • Athena - For Real
Şebnem Paker'in Dinle'si kesinlikle bambaşka. Şarkının bitişiyle İngiliz spikerin zevkten kahkaha atışı bile başlı başına yeterli herhalde. Bu kız ne oldu da kayboldu. Hala 32 yaşında. Seninle Bir Dakika ilk eurovision şarkımız. Orda başarılı olamasa da 30 küsür yıl sonra bile, başka da başarılı bir çalışmasını duymadığım Semiha Yankı'nın adını bugünlere taşımaya yetecek kadar tuttu buralarda. Candan Erçetin'in de içinde bulunduğu ekibin seslendirdiği Halley de yabana atılır cinsten değil. Melih Kibar-İlhan İrem ikilisinin parmağı varmış işte zaten. Yalnız o drumları çalan abinin omuzları fake desin biri lütfen. Buna ihtiyacım var, lütfen. Herkesin bildiği gibi Sertab Erener ilk ve tek birinciliğimizi aldığımız şarkıyı seslendirdi, es geçmeyelim dedim. Son olarak da benim çok beğendiğim For Real. Eurovisionun temsil ettiği popüler kültür tarzına uzak olmasına rağmen kazandığı 4.lük de önemli bir başarı bana göre.

Not: Bahsettiğim bütün şarkıları da ilgili yazıda bulabilirsiniz. Hadi bakayım Hadise, bu yıl eteklerimizi havalandırıcaz biraz.

4 yorum:

Sheed dedi ki...

göktuğ, seni yılın numaraiki kültür elçisi seçiyorum.. ataşe bile olur..

"sufi" underrated :)

Spicoli dedi ki...

Ateşe mi yaptın beni ataşe mi.

Sufi demişken koskoca Mazhar Alanson'un yaptığı dans çok üzdü beni be hoca. Bu adam karısına laf attı diye adam dövcekti canlı yayında. Neler neler.

feri dedi ki...

şebnem paker in 'dinle'sini tek geçerim kısa ve öz.

sedürt dedi ki...

eurovision'un ecnebi şarkılarından bi tane ben tavsiye edeyim bari buradan. Brotherhood of man - save your kisses for me. 1976 yılında birinci olmuş.

geçen dinledim bi baya baya iyi bi şarkı. bi de bi reklamda da kullanıldı galiba ama çıkaramadım. hatırlayan olursa şeyttirsin bi.