19 Mayıs 2009 Salı

Left Right Left Right Left


Malumunuz bir süredir bir tartışmadır gidiyor. Coldplay'in Viva la Vida'sının çalıntı olduğu yönünde. Önce Joe Satriani çıktı, şarkının If I Could Fly'dan çalıntı olduğunu idda ederek, 'bari biraz üzerinde oynasaydınız' dedi. Dava açtı. Yetmedi, bu kez Yusuf İslam Foreigner Suite adlı parçamdan çalıntı dedi. Yakın zamanda da Coldplay çıkıp bir açıklama yaptı, kimseden şarkı çalmadık kardeşim şeklinde.  Teknik detaylardan çok anlamasam da şarkıların epey benzerlik gösterdiği bir gerçek. Koskoca Satriani ve İslam da ha deyince ortaya çıkacak adam değiller zaten. Bu işten ekmek yemeye çalışacak adam hiç değiller. Kısacası şarkı paylaşılamıyor. 

Her neyse tüm bunlar gündemi meşgul ediyorken, birkaç gün önce Coldplay sitesinde ücretsiz olarak 'Left Right Left Right Left' adında bir konser albümü yayınladı. Albümün ses kalitesi, seyirci katkısı, performanslar falan gayet güzel. Şarkı seçimleri de - bir kaç değişiklikle mükemmele ulaşabilecek olsa da- gayet güzel. Laf söylemeye de insanın dili varmıyor, adam mp3 formatında albüm yayınlayınca. Onlar da haklı olarak biraz son albüm ağırlıklı yapmışlar.  Geriye 10 dakikaya indirip, mis gibi dinlemek kalıyor. 

Not: Yaşasın Hafif Müzik.

3 yorum:

Spaceships dedi ki...

bir yazı ki içinde 'coldplay'le 'konser' geçti mi koşar gelirim. albümü 3.30ta indirip gece sessiz vakitte dinledim fena oldum yemin ediyorum. bir haftada üreteceğim hormonu 10 dakkada ürettim uyku muyku kalmadı. 6'ya kadar odamı seyrettim. bir sevgi belirtisi olarak küfretmemek için kendimi zor tutuyorum. ama konu hakkında susuyorum artık, yurdumuza gelmemeleri hakkında henüz hiçbir şey demedim bakınız, gelmiyorlar demedim, radiohead hiç demedim...(çene titremesi)

Spicoli dedi ki...

Arada gelin böyle. Hem buyurup küfrediniz lütfen. Biz ne küfürler ettik, hakkınızdır.

Spaceships dedi ki...

tabi geliriz gelmez miyiz. hep buralardayız zaten.

yok yok, bu defa susayım. ben de az küfretmedim zamanında zira. adamlara da yazık.