14 Temmuz 2009 Salı

Zıkkım Yiyin!!!

''Sonuçlar açıklandığının ertesi günü Ardahanlılar, hiçbir şey olmamış gibi beni kuzu yemeye davet ettiler. Dedim ki 'Zıkkım yiyin. Yani kuzu yemeseniz ne olur. Yani bugün siz yas tutmanız lazım, bugün siyah kurdele takmanız lazım, bugün gazeteler siyah çıkmalıydı.' Bu toplum, bu insanlar, bu kanıksanmış öğretilmiş çaresizliğin farkına varmalı. Bu çocuklar her yıl sonuncu olmuşlar diye aşağılanıyorlar. Bu durum kader değildir. Onun için 'Bugün yas tutalım' dedim. Bunun altını çizmek istiyorum.''

***

Ardahan'ın Öss'deki başarısızlığı üzerine Ardahan Üniversitesi rektörü Ramazan Korkmaz biraz üzülmüş sonuçlara. Demiş ki "Ardahan üzerindeki bu kara lekeyi temizleyelim hep beraber, bir şeyler yapalım." Buraya kadar güzel söylemiş de gazeteler siyah çıksın, yas tutalım falan biraz abartılı olmuş. O kadar abartılacak bi durum mu yani Öss'de başarısız olmak. Üzülmek ve bunun için bir şeyler yapmak istemek güzel de ötesi biraz fazla olmuş bence. Ama yine de banane lan Ardahan'ı ben mi kurtaracam deyip bişey de yapmayabilirdi rektör. Fakat Ardahanlıların rektörlerinin bu kadar hassas olduğu bir konuda bu kadar gevşek olması komik biraz. Adam orda kendini paralıyor, bizimkiler toplanıp gelmiş "abi çok güzel kuzu çevirme var, yanında da rakı cızz" diye davet ediyolar adamı. E adamın da tepesi atmış tabi. O da haklı. Ama bu Öss davası ülkemizde biraz fazla abartılıyor. Sınav filmi aklıma geldi de kanser bir anne çocuğu sınava girecek diye ameliyatını erteliyodu resmen filmde. Neyse umarız Ardahan daha başarılı olur ilerleyen yıllarda. Rektörümüzü üzmeyelim.

1 yorum:

Adsız dedi ki...

haci rakı balığı iyi tutturmuşsun.ardahanlılar raki-votka gırla gider oralardda hele göle civarı;adam içer arkadaş konya istatistiği yalan kişi başına alkol tüketimin de ardahana başı çeker.
ne bileyim tuttu mu ;bilerek mi dedin merak ettim.-yücel.