4 Ekim 2008 Cumartesi

Anchor Kişiler


Televizyonda haber sunan kisinin profilinde en önemli olgular nelerdir? Benim sahsi beklentim bu kisiden, tonlamalara hakim olmasi, görüntü itibariyle yüzünde haberden ziyade odaklanilacak birsey olmamasi gibi temel kriterler genel olarak.

Aksam Show tv`de haber sunan hanimefendiye denk geldim de, yine adini bilmiyorum malesef, bir haber sonrasi birkac saniyelik yorum yapma hakkini kullandi ablamiz. "Gecmis olsun diliyoruz kendilerine." dedi. Hos bir an degildi tabi, kanali degistirmeme yetti. Her insan hata yapar tabi buna diyecek birsey yok, benim biraz takintili oldugum da dogrudur; ama düsünmeden de edemiyorum televizyonda dilin en düzgün ve hatasiz anlatimli kullanildigi programlar degil mi haber kusaklari. Ayrica yapilan hata bir dil sürcmesi de degil . Orada en dogru anlatimla güncelleri sunmasi icin oturan insan gayet basit bir cümleyi dogru kuramiyor. En belirgin anlatim bozukluklarindan birini yapiyor.  Bu nokta pek hos olmadi. Ali Kirca`nin ana haber bültenlerini reality showa döndürmesine ise hicbirsey söylemiyorum bile.

Gecmis olsun diliyorum diyor. Ben de sana gecmis olsun diliyorum ablacim, ben de sana.

Hiç yorum yok: