3 Ekim 2008 Cuma

Gülmesene Be Adam


Az önce e2`de Late Night with Conan O`Brien`a denk geldim, bir adam vardi konuk olarak tanimadigim. Konu nedense günümüzde herseyin mükemmel olduguna ama kimsenin de buna keza mutlu olmayisina geldi. Adam bugünlerin teknolojisinin kiymetinin bilinmedigini aciklamak icin örnekler vermek istedi genclere.

" Benim kücüklügüm zamaninda ( 55 yas civari bir adamdi) telefonla bir yeri arayacaginiz zaman böyle aptal gibi yaninda dururdunuz * , mesela evde kimse yoksa telefon kendi kendine calmaya devam ederdi * . Kredi kartiyla alisveris yapacaginiz zaman post makinesi gibi birsey cikarirdi adam oradan kocaman ve yeterli bakiyenizin olup olmadigini anlamak icin telefonla bir yerleri baskani arardi *. Bankadan para almak icin gidip aptal bir sira kagidi alirdiniz ve saatlerce beklerdiniz .* " dedi hemen hemen.

"*" koydugum yerler stüdyoda kahkahanin egemen oldugu anlar. Inanin bunlari o kadar gülünc ve sanki sehir meydaninda atla gezmek kadar abes birseylerden bahsedermis gibi anlatti ki gercekten utandim. Evet kabul ediyorum bu teknolojinin birkac adim daha ötesini kullaniyoruz biz de su anda; fakat cok mu ilginc ve cag disi bunlar bizim icin. Bankada elinde kagitla sira beklemek, telefonun evde yokken kendi kendine ötmesi.. Daha önce de yazmistim bu acidan ne konumda oldugumuz hakkinda.

O kadar zorlaniyordu ki tüm bunlarin gercek oldugunu stüdyodaki genclere anlatmakta adam, konustukca kahkahalar cevap veriyordu, iste o an fenaydi, cok fenaydi.

Hiç yorum yok: