8 Ekim 2008 Çarşamba

İstanbul'da Bir Sürrealist


Geldigi ilk hafta gitmek istiyordum aslinda; ama bir türlü firsat olmadi, araya bayram girdi falan derken bugüne kadar sarkti. Sabanci Müzesi yine müthis bir is yapti. Picasso`dan, Rodin`den sonra simdi de Salvador Dali`yi agirliyor. Mektuplarini, kitaplarini, eskizlerini, bazi tasarimlarini, filmini,fotograflarini, illustrasyonlarini, sulu boya eserlerini ve en önemlisi yagli boya eserlerini sergiliyor Sabanci Dali`nin. Sürrealizm benim favori akimlarimdan degil öncelikle onu söyleyeyim, paralel bicimde Dali`nin favori ressamim olmadigi gibi. Haliyle bu kadar keyif alacagimi düsünmemistim. Bu arada giris ücreti ögrenciler icin 3 ytl, tam bilet ise 10 ytl. Carsamba ve Cumartesileri 22:00`a kadar diger günler 18:00`a kadar acik sergi. 20 Ocak`a kadar da sürecek.

Picasso Sergisi`nin en büyük elestirisi taninmis eserlerinin pek olmamasi idi. Dali`de ise cok sayida olmasa da birkac tanidik eser görüyor muhakkak insan. Kumda yatan figürler, Görünmeyen Figürlü Sürrealist Kompozisyon, Atomik Leda`nin ise eskizi ve yaninda bir adet roprodüksiyonu vardi sergide. Gözlerim "Persistence of Memory" i aramadi dersem ise yalan olur. 3 bölüme ayrilmis. Ilkinde daha cok yagli boya calismalari vardi ve gercekten en keyifli bölümü de burasi denilebilir serginin. 2. bölümde illustrasyonlar ve sulu boyalar cogunluktaydi. Son bölümde de fotograflar, yaptigi bir dizayn ve yagli boyalar vardi yine. Dedigim gibi özellikle ilk bölüm keyif vericiydi.

Özellikle bazi eserler cok ilgimi cekti. "Ask duygusunu ifade eden 2 parca ekmek" kesinlikle favorimdi. Ilk gördügümde 10 dakika ayrilamadim basindan, cok begendim. Yine "Ölüm Sovalyesi", "Emilio Terry Portresi" cok begendigim eserlerdi. "Görünmeyen figürlü sürrealist kompozisyon", "Kumda yatan figürler" ve "Kafirler" yine keyif verici eserler.



Serginin cikisinda hediyelik esya dükkanina gittim. Kupalarin üzerine Dali`nin ünlü eserlerini baskilamislar. Yanilmiyorsam 43 ytl ye satiyorlardi. T-shirtler de 55 ytl idi. Sergide yer alan resimlerle ilgili ise bir kitapcik bir de katalog vardi. Katalog 75 ytl olunca almadim, 10 ytl ye kitapcik vardi zira. Tabi para gani gani olacakti ki kitapcigin yüzüne bakmazdim o ayri.

Serginin eksilerinden biri Sabanci Müzesi`nin Emirgan`da olmasi. Git-gel öldüm acikcasi; ama degdi derim. 2,5-3 saat muhakkak ayirilip bu firsati degerlendirmeli ve gidilip görülmeli. Acikcasi ben sergi gitmeden en az 1 kez daha muhakkak giderim. Sabanci`ya tesekkürü eksik etmeyip, haydi bir de Van Gogh diyorum. Simdiden keyifli seyirler dilerim.

Hiç yorum yok: