2 Kasım 2008 Pazar

Haftanın Filmine Kısa Bir Bakış - 8


Donnie Darko 2001 yapimi bagimsiz bir film. Hollywood filmi degil yani. Yönetmen Richard Kelly`nin ilk uzun metrajli filmi ayrica. Basrolde Jake Gyllenhaal var. Marry McDonnell, Drew Barrymore ve Patrick Swayze gibi ünlü isimler de filmde rol aliyorlar. Müthis sürükleyici, düsündürücü, duygusal ve hepsinden öte inanilmaz bir kurguya sahip film. Filmin bir kismini cözmesi icin seyirciye birakan diger filmlerden kesinlikle farkli. Digerlerindeki gibi bazi kisimlar tamamen bos birakilarak yapay bir merak uyandirma yoluna gidilmemis. Hersey filmin icinde. Sadece görmek ve anlamak gerekiyor. Filmi izliyorsunuz, bu film bayagi iyiymis diyorsunuz; ama genel hatlariyla kavramis da olsaniz aklinizda bircok soru isareti kaliyor. Sonuc itibariyle film o derece keyif veriyor ki insana, muhakkak en kisa zamanda tekrar izliyorsunuz ve cok daha dikkat ediyorsunuz herseye. Ben aksam yatmadan önce izlemistim, sabah kalkinca yeniden izleme ihtiyaci duydum acikcasi. Sonuc olarak müthis keyif verdi. Süper diyaloglar, birbirini nefis tamamlayan bir öykü, aklin tam olarak alamadigi bircok konuda sorgulama, düzene müthis elestiriler, harika bir soundtrack ve carpici bir son. Öyle dolu dolu ki film, bitirdikten sonra sabaha kadar beraber izlediginiz arkadasinizla sikilmadan keyifle tartisabilirsiniz. Tamam, epey seveni de var; ama acikcasi yine de fazlaca görmezden gelinmis bir film bana göre. Zamanla kesinlikle hak ettigi degeri alacak ve bir klasik haline gelecektir diye düsünüyorum.

Son olarak yine yönetmen Richard Kelly`nin S. Darko adinda Donnie Darko`nun devami olan bir film cektigini belirteyim. Ayrica filmi izledikten sonra hikayeyi tam olarak cözmeye yardimci olmasi icin filmin sitesine de misafir olabilirsiniz. Ben cok icli disli olmadim; ama sitesi cok meshurdur, insanlar bu siteye bayiliyorlar. Kisaca müthis bir film diyorum rahatlikla, iyi seyirler.

Hiç yorum yok: