25 Ocak 2009 Pazar

Haftanın Müzik Listesi - 20


  • Pink Floyd - Echoes
  • Dire Straits - Telegraph Road
  • Jethro Tull - Aqualung
  • The Doors - The Soft Parade
  • Deep Purple - Child in Time
Bu haftaki listeyi özel olarak sectim. 20 haftadir liste yapiyoruz ve tabloya yazardan ziyade bir müziksever olarak bakinca,  önemli bir kalitenin var oldugunu düsünüyorum. Bu sefer ise isi bir adim öteye götürmek istedim. Kendi adima en sevdigim gruplarin, hemen hemen, en sevdigim eserlerinden birkacini topladim ve tek listeye koydum. En cok Pink Floyd konusunda zorlandim, ne koysam giderdi aslinda, müzikal anlamda bir mucize olan Echoes`u sectim. Ben, Echoes`u bir sarki olarak tanimlayamam; bütünüyle bir sanat eseridir benim icin. Telegraph Road da nefis bir sarkidir, özellikle son 5 dakikasindaki gitar solosuna kendini kaptirmayacak insanin hislerinden süphe ederim, cok özeldir. Aqualung, temposuyla, anlattigiyla, nefis melodisiyle 40 yili devirmis Jethro Tull`in ayni adi tasiyan müthis albümünün bana kalirsa en iyisidir. Daha önce de yer verdim listelerimden birinde; ama bu sefer ki özel iste. The Soft Parade listede daha önce yer verdigim diger sarki. The Doors`un en bilinen en sevilen eserlerinden degil, yalniz dönemine getirdigi farkla, icinde birden fazla ilgisiz bölüm icermesiyle -Bohemian Rhapsody ile bu konuda cok benzerler- o da esizdir. Hele ki sarkinin girisinde Jim Morrison`in insanin icine isleyen ve allak bullak eden siiri en sevdigim yeridir. Son olarak Child in Time. Ian Gillan`in insanlik tarihinin gördügü belki de en essiz vokali yaptigi sarki. Tüyleri diken diken eden, bir insandan cok yarali bir hayvani andiran cigliklari ve Blackmore`un costuran gitariyla kendinden gecirir adami.

Ustalara saygi kusagini epey aksattik, bu liste de ona bir göz kirpma olsun hali hazirda. 

Hiç yorum yok: