28 Ocak 2009 Çarşamba

Neler Dönmüş Serhat Ya # 1

Uzun zamandır kamarayı boşlamıştım.Fakat yeni bir seriyle karşınıza geliyorum.Bu seride uzun süre izleyip,takip ettiğimiz fakat bir sebepten dolayı akıbetlerini öğrenemediğimiz kişileri ve olayları araştırıp neticelendireceğiz. İlk konuğumuz da efsane çizgi film Kaptan Tsubasa ve karakterleri olacak.

Tsubasa, çocukluğumun en inanılmaz çizgi filmiydi.Çocukluğun getirdiği salaklıkla 25 dakika boyunca top sürüp 82 adam geçen ve 62 metre yüksekten vurduğu kafayla takımını galibiyete ulaştıran bir çocuğun hikayesi birçokları gibi bana da çok ilginç gelmişti.

Uzun süre bölüm sektirmeden takip edip,ertesi gün arkadaşlarla hararetli tartışmalara ve incelemelere girdiğimiz, hatta bir ara çim sahaya gidip (Bu bölüm tamamıyle gerçektir!) çizgi filminde gördüğümüz hareketleri yapmaya çalıştığımız (Allah’a şükür sakatlanmadan döndük) efsane dizi Tsubasa ‘nın yayın hayatına son verilmesi bizi tarif edilemez kederlere sürüklemişti.O dönemki internet kullanma acizliğinden dolayı diziyi neticelendirememiş ve ilerleyen zamanda ilgimin azalmasıyla peşini de bırakmıştım.Ta ki üniversite yıllarında DC denen o inanılmaz paylaşım ağının bana sunduğu hizmetlerin sonucunda tekrar karşılaştık Tsubasa’yla.

İndirdiğim bir bölümde kendisini epey büyümüş gördüm.Üstündeki forma da çok tanıdık geliyordu.Biraz daha izleyince Barcelona olduğunu anladım ve” Vay anam vay neler dönmüş Serhat ya” repliği eşliğinde başladım “neler döndüğünü” araştırmaya. Takip edenler zaten bilir de unutmuş olanlar için bir kez daha karakterleri anımsayalım.

Ana karekterimiz Tsubasa Ozhora.Babası denizciydi bu kardeşimizin.Pek görüşemiyorlardı.Annesiyle yaşayan Tsubasa’nın hocası ve arkadaşı Roberto’nun aynı evde kalması o zaman bana epey manidar gelmişti.Hep aklımda “Ulan bu Tsubasa okula gidince…” sorusu dönüp durdu.Neyse işin fazla magazin boyutuna girip fazla da iğrençleşmeden devam edelim. Dizinin izleyemediğimiz bölümlerinde Tsubasa küçüklük ideali olan Brezilya’da top oynama fikrini en sonunda gerçekleştirmiş ve Sao Paolo’nun yolunu tutmuş.Başarılı futbolunu Japonya’yı Dünya Gençler Şampiyonluğu' na ulaştırarak süslemiş ve Dünya devi Barcelona’ya transfer olmuş.Çocukken hep kenarda ona tezahürat yapan,Tsubasa’nın peşinde o deplasman senin bu maç benim koşturan Sanae adındaki bacımız da amacına ulaşmış ve Tsubasa ile dünya evine girmiştir.Öğrendiğim kadarıyla çocuk beklemektelermiş.Allah analı babalı büyütsün.

Tsubasa’yı Tsubasa yapan adam.Taro Misaki. Adeta bir Scottie Pippen gibi Tsubasa’yı zireveye taşıyan isim olmuş.O da Japonya’dan Fransa’nın yolunu tutmuş, önce Marsilya sonra da Paris SG formaları giymiş.

Tsubasa’nın ilk rakibi diyebileceğimiz efsane kaleci Genzo Wakabayashi.O da Almanya yolcusu olmuş.Hamburg’un kalesini korumakta.

Tsuabasa’nın en büyük rakiplerinden Kojiro Hyuega.Sonraları iyi arkadaş olmaya başlamışlardı fakat biz o güzel günleri tam görememiştik. Hyuega da en iyi zamanında Juventus’a gitmiş.Tabi İnzaghi’li Trezegeut’li Del Piero’lu kadroda kendisine yer bulmakta zorlanan Kojiro (Dizide gerçek oyunculardan esinlenilmiş karakterler mevcut) daha küçük bir takıma Reggina’ya giderek futbol yaşamını devam ettirmekte imiş.

Üstte bahsettiğim Tsubasa’nın hocası Roberto da Brezilya’nın teknik direktörü olmuş. Başarılar.

Bi de hep kalbi çatlayan Misugi ile hafiften saf olan İshizaki vardı.Onlar Japonya’dan ayrılmamışlar.

Futbol topunun küçükken hayatını kurtardığı iddia edilen efsane adam Tsubasa futboldan hayatını kazanmaya devam etmekteymiş gördüğümüz kadarıyla.Ben yeteneğini kullanamayıp barda pavyonda paraları ezdiği ve kumar batağına saplanıp Japon mafyası tarafından öldürüldüğü bir hikayesi olmasını beklerdim.Yanılmışım.

Seri hakkında daha fazla bilgi almak,anime izlemek ya da mangaları okumak isteyenler http://www.tsubasatr.net/ adresini ziyaret edebilir.

4 yorum:

feri dedi ki...

favori karakterim kojiro hyuega nın juventus uma gitmesi güzel olmuş her ne kadar kalabalık forvet hattından dolayı tutunamamış olsa da.
vay be tsubasa ya bak çitlembik misali topla oynarken büyüyüp çoluk çocuğa karışmış.duygulanıyo insan sonuçta bu keratayla büyüdük yahu.evin yanındaki çim sahada az mı kartal vuruşu denedik,kojiro gibi görünmek için t-shirt ün omuz kısımlarını kıvırdık,şahin vuruşu için gelişine gelen ortaya yarı vole denemeleri yaptık...

yoksa sadece ben mi yaptım lan bunları yoksa olum yapan başkası da varsa destek çıksın,s.k gibi bırakmayın beni bu konuda.
şu sondaki resme bak yahu klasik siyah-beyaz top ta kucağında.valla ağlicam şimdi iyice ıssız adam moduna büründüm aq

Svetlin dedi ki...

ben de bi ara merak ettim neler etti tsubasa indirelim de öğreneyim dedim. ama tatil vs olunca kaldı öyle, ankara'da alayım senden de izleyeyim bakalım neler yapmış tsubasa.

Spicoli dedi ki...

Olm bizim arkadas bulmustu hepsini ama altyazi yok diodu en son.

Adsız dedi ki...

Lan Az Mı Ağladım Misaki'nin Gidişine. :( CD falan bulursam alcam ya