27 Eylül 2008 Cumartesi

Son 10 Yılın En İyi 10 Türk Filmi

Açıkçası sinemamız son 10 yılda altın çağlarından birini yaşadı diyebiliriz. Bir çok iyi yapım beyazperdede boy gösterirken ben de bu yapımlardan en iyi 10 tanesini seçerek kendi çapımda bir liste hazırladım. Buyurun başlayalım.

10. Hacivat ve Karagöz Neden Öldürüldü? (2006)

Açıkçası son 3 sıra için epey zorlandım. Ama en çok zorlandığım bu sıra için oldu.Belki birçoğunuzun listesinde yer alamyacaktı bu film.Hacivat ve Karagöz Neden Öldürüldü ‘ yü seçmemin sebebi ise film, hepimizin bildiği, yıllardır anlatılan bir hikayeyi ve o dönemin havasını çok farklı ve iyi bir şekilde beyaz perdeye taşıyabilmiş.Haluk Bilginer in Karagöz ile adeta oyunculuk dersi verdiği filmde Beyazıt Öztürk de bence Hacivatın hakkından gelebilmiş.



9. Gönül Yarası (2004)

Şener Şen ,Yavuz Turgul ‘la çalışma geleneğini bozmamış ve Eşkıya dan 8 sene sonra hemen hemen aynı prodüksiyon ekibiyle Gönül Yarası ‘nda da yerini almıştır. Filmin senaryosu için gerçekten üst düzey diyebilirim.Ayrıca Meltem Cumbul ve Timuçin Esen de oyunculuklarıyla üstada eşlik edebilmişler.





8. Kurtlar Vadisi - Irak (2006)

Belki senaryo tam olarak beni tatmin etmedi.Sonuçta bu kadar popüler bir dizinin filmini çekmek kolay iş değil tabi.Fakat Türk sinema tarihinin en büyük bütçeli ve en çok hasılat yapan filmi Kurtlar Vadisi özellikle görselliğiyle ve uluslararası düzeyde yarattığı etkiyle bu listeye girmeyi hak ediyor.Ayrıca filmde Türk oyunculara Billy Zane,
Ghassan Massoud,Gary Busey gibi Hollywood’tan tanıdık isimlerin eşlik etmesi de filmi ilginç kılan etmenlerden diyebilirim.




7. İnşaat (2003)

İnanılmaz orijinal ve iyi bir senaryo ve gerçekten iyi oyunculuklar. Bir inşaat,onlarca cinayet ve bir kamera.Emre Kınay ve Şevket Çoruh tan gerçekten eğlenceli ve kaliteli bir iş çıkmış ortaya.Her ne kadar gişede aradığını bulmasa da benim listemde her zaman yeri var İnşaat’ın






6.Hokkabaz (2006)

Cem Yılmaz’ın bu kez yönetmenliğinde de yer aldığı (Ali Taner Baltacı ile birlikte) Hokkabaz, onu eleştirenleri susturacak düzeydeydi. Açıkçası senarist olarak çok çok iyi bir iş çıkarmasının yanı sıra ,izleyenlere “ Ben Oyuncuyum” mesajını verdi Cem Yımaz. Mazhar Alanson ,Tuna Orhan ve Özlem Tekin de gayet iyi eşlik ettiler bence.





5.Takva (2006)

Sinemamız açısından hem gişe olarak hem de kalite olarak gayet başarılı geçen 2006 yılının bence en iyisiydi Takva.Film, anlatmak istediğini seyirciye çok etkili bir yolla verirken bir adamın psikolojisinin nasıl değişebildiğini de çok gerçekçi bir şekilde ifade ediyor. Erkan Can’ın olağanüstü performansı ona Altın Portakalı da getirirken, filmdeki figüranlar dahil diğer oyunculuklar da gayet üst düzey.Hatta filmin çekimlerine gelen şikayetler üzerine “irticai faaliyet yapılıyor” iddiasıyla polis baskın bile düzenlemiş.Neyse ki film seti olduğu fark edilince bir sorun yaşanmamış




4.Vizontele (2000)

Benim Kibar Feyzo ile birlikte gördüğüm en iyi oyuncu kadrolarından birine sahip Vizontele.Yılmaz Erdoğan’ın kendisini “Tamam budur işte!” dedirtircesine ispatladığı filmin konusundan bahsetmiyorum bile. Arkadaş ortamlarında hala çoğu sahnesinin anlatılıp gülünmesi filmin ne kadar iyi olduğunun da bir göstergesi bence.



3.Propaganda(1998)

Öncelikle büyük usta Rahmetli Kemal Sunalı n son filmi olması nedeniyle belki biraz üst sıralara çıkmış olabilir.Ama bu listede yer almayı sonuna kadar hak ediyor Propaganda.Sinan Çetin yönetiminde Metin Akpınar ve Kemal Sunal gibi iki ustayı karşılıklı izleme şansı bulduğumuz film, ülkemizde hala devam eden bir sorunu trajikomik bir şekilde izleyiciyle buluşturuyor.Film boyunca gülüp eğlenirken sonuna doğru üzerinize çöken hüzünle bir sürü karmaşık duyguyu bir arada yaşayabiliyorsunuz.


2.Babam ve Oğlum (2005)

Çıktığı dönemde inanılmaz ses getiren ve her çıkanın göz yaşlarına boğulduğu , hatta zaman zaman sahneler akıllarına geldiğinde bile ağladığı (bkz. Annem) bir Çağan Irmak eseri.Yapımlarıyla genelde insanları soruglamaya iten ve kendi mesajını iletmek isteyen Çağan Irmak, bu yapımıyla oldukça başarılı olmuş diyebiliriz.Çetin Tekindor,
Fikret Kuşkan , Hümeyra , Şerif Sezer , Özge Özberk gibi TV den de tanıdğımız oyuncularla gerçekten inanılmaz bir yapımortaya çıkmış.Bu sebepten listenin 2. sırası onun.



1.G.O.R.A (2004)
Öyle bir film ki hala başına oturdum mu hemen her sahnesine gülebiliyorum.Ve hala arkadaşlarla gora replikleriyle karşılıklı atışıp sonunda kahkahalara boğulabiliyoruz. Hababam Sınıfı ve Kibar feyzo dan sonra bende bu şekilde etki yapabilecek bir filmi açıkçası ben de beklemiyordum.Ama Cem Yılmaz yaptı.Yıllardır süregelen “Türkler uzaya çıksa ne olur” geyiğini gerçeğe dönüştürdü.Hem de o kadar iyi yaptı ki bu işi , kafamızı kaldırıp çevremize bir an için baktığımızda Arif karekterinden en az 4-5 tane görebiliyoruz.Gerek kadrosuyla , gerek görselliğiyle film bence son 10 yılın tartışmasız en iyi filmi…

Bu listede Kahpe Bizans, Kabadayı, Pardon, Mutluluk , O. çocukları , Kader, Komiser Şekspir gibi bir çok iyi filmde yer alabilirdi tabi ki. Özellikle Pardon`a ayrı bir parantez açmak istiyorum. O yüzden onu ayrı bir yazıda daha geniş bir şekilde incelemeyi düşünüyorum.

5 yorum:

Spicoli dedi ki...

Mansiyon ödülü "Pardon" a gitsin beyim.

Adsız dedi ki...

kurtlar vadisi hariç genel anlamda katılıyorum listeye. kurtlar vadisinin yerine ya pardon'u ya da ulak'ı alırdım. ulak da enteresan bi filmdi beni baya etkilemişti.

sedat

ksp dedi ki...

evet belki kurtlar vadisi kalite olarak diğerlerinin gerisinde.Ama yaptığı reklama ve Türk sinema tarihinde kolay kolay görülemeyecek bir bütçeye olan saygımdan dolayı onun bu listede olması gerektiğini düşündüm açıkçası.Ayrıca ulak da gerçekten çok ilginç bi filmdi.Çağan Irmak ın tarzını gerçekten çok iyi yansıttığı vurucu bir filmdi.Özellikle " yapan kadar bilipsusan da suçlu" cümlesi gerçekten insana kendisini sorgulatıyor.Başka aklınıza gelen filmler olursa burada tartışırız.Saygılar...

Adsız dedi ki...

tebrik ederım..
guzel olmus lısten..
ama ben pardon'unda yer almasını ısterdım..
ama onu ayrıca ınceleyecek olmanada sevındım..
şiddetle beklıyorum..

cihan

Adsız dedi ki...

organize işlerden niye kimse söz etmemiş bence onunda olması lazım ,inşaat yerine belki