12 Eylül 2008 Cuma

12 Eylül'süz Türkiye


Tam 28 Yıl Önce Bugün Gerçekleşen Bir Olay babamın, annemin ,o zamanlar hayatta olmayan benim ve daha doğmamış nesillerin kaderlerini geri dönülmez bir şekilde değiştirdi.12 Eylül askeri darbesiyle birlikte değişen(değiştirilen) hayatlar bir daha asla eskisi gibi olmayacak. Peki 12 Eylül olmasaydı bizi nasıl bir yaşam beklerdi.Bu sorunun cevabını net olarak kimse veremez tabi ki.Kimisi 12 Eylül olmasa her şeyin daha kötü olacağını ve Türkiye‘nin tamamen kaos ortamına sürükleneceğini öne sürerken; toplumun daha geniş bir kesimi ise çok daha huzurlu ve özgür bir yaşama sahip olacağımızı söylüyor.Açıkçası ben de 2. görüşü kabul edenlerdenim.Çünkü insanın temel hak ve özgürlüklerini kısıtlayan ve insana yapılan işkenceyi mazur gören bir düşünce yapısına sahip olan bir hareketi desteklemek ve olmasaydı her şeyin daha kötü olacağını savunmak büyük bir insanlık ayıbıdır.Ben 12 Eylül’süz bir Türkiye’nin hayalini bile kurmakta epey zorlanıyorum.Çünkü 12 Eylül ‘ün getirmiş olduğu Anayasa’yla ve o anayasaya bağlı bir eğitim sistemiyle yetiştim.Doğal olarak bu durum sisteme karşı düşünmemi epey zorlaştırıyor.Fakat kendimi zorlayınca şöyle bir Türkiye olabilirdi diyorum.Türkiye bu yıl Avrupa Birliği’ne üye oluşunun 10. yıldönümünü törenlerle kutluyor olabilirdi.Son 10 yıllık döneme baktığımızda karşımızda daha özgürlükçü bir anayasa ve daha demokratik ve örgütlü bir toplum görebilirdik.Kişi başına düşen milli gelirimiz 20000 $ ‘ı geçerken , eğitim seviyemizde de büyük bir yükseliş gözlemleyebilirdik.YÖK ‘süz bir Türkiye de kısır tartışmalarda boğulmayan üniversitelerimizden belki de 25 ten fazlası Dünyanın En iyi 500 üniversitesi listesine girebilirdi.Daha ilerici ve özgürlükçü düşünen bir toplumda kadın-erkek eşitliği büyük ölçüde sağlanmış olabilirdi. Kabinede bulunacak olan 11 bayan Bakan da bunun güzel bir örneği olabilirdi.Ordunun siyaset üstündeki etkisi azalmış ve ülke ordunun demeçleriyle kaos ortamına sürüklenmekten kurtulmuş olabilirdi.Genel seçimlerde baraj yüzde 5 ‘in de altına inmiş olup, çok daha geniş katılımlı bir parlamento ülkeyi temsil ediyor olabilirdi.Kendini kavram tartışmalarından az da olsa kurtarmış, Avrupa Birliği’nde 10.yılını tamamlamış bir ülke olarak Türkiye sporda da kendini geliştirmiş ve Pekin olimpiyatlarından 10 Altın 9 Gümüş 12 Bronz madalyayla sıralamada 9.olarak dönmüş olabilirdi.Tabi ki bunların hepsi bir ütopya.Bunların bir çoğu tabi ki de gerçekleşmeyecekti.12 Eylül den önce de Türkiye kısır tartışmalarda boğuluyordu.12 Eylül olmasa da bu tartışmalar devam edecekti.Ama bizi bu kadar gelişmiş bir ülke beklemese de 12 Eylül’süz bir Türkiye ‘nin şu an bulunduğu durumdan çok daha iyi bir yerde olacağını birçok kişi gibi ben de bütün kalbimle söyleyebilirim.Tam 28 yıl sonra bugün 12 Eylül sürecinde hayatlarını kaybeden bütün insanları saygıyla anıyor, biz ve bizden sonraki nesillerin başka bir 12 Eylül’ün kurbanı olmamalarını temenni ediyorum.

Hiç yorum yok: