11 Aralık 2008 Perşembe

Bir Yontma Taş Filmi



Film gösterime girdi gireli, yeterince komik olmadigi yönünde cokca elestiri okuyunca acaba demistim isin asli. Gittik, gördük sonunda. Ilk önce su noktayi ayirt etmek lazim diye düsünüyorum, Gora`dan epey farkli bir film. Gora daha ziyade anlik güldürülerle ön plana cikmak gibi bir amac edinmisken, Arog`da daha komple bir hava yakalanmis. Pek acik olmadi, izah edeyim. Cem Yilmaz Gora`daki güldürülerin hemen büyük kismini filmden cikarsa bir gösterisine ekleyebilir. Espri karsisinda seyircinin filmdekiyle gösterideki reaksiyonu arasinda da cok fark olacagini sanmiyorum. Oysa Arog`da aksine, filmden cikardigin komik anlari bir gösterisine koysa Cem Yilmaz, cok havada kalir. Mevzu gülmekse epey güldüm. Gora`ya da vaktiyle cok gülmüstüm, hatta daha cok, evet. Yalniz Arog`u daha cok begendim, daha basarili buldum. Aslen diger filmlere göndermeler yapan filmlere pek sicak bakmam; ama o konuda da pek rahatsiz olmadim filmi izlerken. Filmin genel bütünlügünü zedeleyecek bir etkisi yoktu hicbirinin. Ince espriler illaki yine vardi, yer yer kirdi gecirdi. Kisacasi gitmeli, görmeli türden bir film olmus. Film hakkinda okudugum en iyi degerlendirme ise surada. Eline saglik Cem Yilmaz.

Hiç yorum yok: