3 Aralık 2008 Çarşamba

Siddhartha

Bir “Doğu Felsefesi” hayranı olan Hesse’ nin, yine bir doğu felsefesinden ,Budizm’den temel alarak anlattığı bir Hint masalı Siddhartha. Arayış içinde olan bir adamın ,Siddhartha’nın, öyküsünün anlatıldığı kitap, zaman olarak Budizm’in ilk devirlerine denk geliyor.Siddhartha bir Brahman (Hint kültüründe üstün bir sınıf) olarak Dünya’ya gelmiş ve Brahman gelenek ve inançlarıyla büyümüştür.Üstün görünüşü ve ruh haliyle de herkesin sevgisini kazanmış ve Brahmanlar arasında çocuk yaşta sivrilmiştir.Herkes onu sevip,ona bakınca huzur bulurken,Siddhartha’nın içini bir huzursuzluk kaplamış ve o zamanlarda başlamıştır arayışı. İşte bu arayış doğrultusunda kitap bize Siddhartha’nın iç dünyasıyla harmanlanmış bir hikaye anlatıyor.12 bölümden oluşan bu hikayede her bölümde değişen ve aramaya devam eden bir Siddhartha görüyoruz. Sonuçta hiçbir kitap “Hayatın Sırrını” vermez fakat buna en çok yaklaşan kitap benim gözümde Siddhartha’dır diyebilirim.Kitabı okuyunca ne demek istediğim daha iyi anlaşılacaktır.Hesse’nin bu başyapıtını şiddetle tavsiye ederim.

2 yorum:

voodoo girl dedi ki...

ortaokulda tiyatro grubumuzla yaptığımız ilk şeydi Siddhartha'dan uyarlanmış oyunumuz. o günlere götürdü bu post beni :)

Urfa Tutkunu dedi ki...

Kitap 12 bölümden oluşuyor demişsiniz. Ben Can Yayınları'nın baskısını okudum. İki bölümdü ve 149 sayfa idi. Kitapta olduğunu bir arkadaşımdan duyduğum tiyatro bölümü sahnesi ise benim okuduğum baskıda yoktu. Sizin 12 bölüm dediğiniz Türkçe mi ve hangi yayın evi?