29 Aralık 2008 Pazartesi

Haftanın Filmine Kısa Bir Bakış - 16


2000 yapımı Guy Ritchie nin yönettiği inanılmaz eğlenceli ve akıcı bir film Snatch. Jason Statham, Benicio Del Toro,Brad Pitt,Vinnie Jones gibi isimlerin üst düzey performansları da filmin kalitesini arttıran etmenlerden tabi ki.Bence konusundan ziyade filmi asıl komik ve eğlenceli yapan, karakterlerin ilginçliği ve oyuncuların karakteri çok iyi yansıtabilmeleri. Açıkçası bu kadar ilginç karakteri bir araya getirip “ böyle durun siz burada” deseniz bile, insan ister istemez tiplere bakıp hafiften sırıtıp kıkırdamaya başlar. Hele bir zenci üçlüsü var ki ekranda görünmeleri bile izlerken kahkahayı basmama neden oldu..Brad Pitt de çingene aksanını inanılmaz kullanmış filmde, ona da ayrı bir alkış.Konudan bahsetmek isterdim fakat eğer anlatmaya başlarsam (filmin de büyüsünü kaçırmak istemediğimden) ilkokulda yazdığımız kitap özetlerine döneceği içi en iyisi kendiniz izleyip görün.Ekstra bir bilgi olarak filmde Jason Statham’ın canlandırdığı “Turkish” karakterine zamanında Türkiye’den epey tepki gelmiş .Tepki gösterenler filmde Turkish karakterinin, isminin hikayesini anlatırken “Babam ve annem uçakta tanıştıkları için bana kaza yapan bir uçağın adını vermişler” demesinin Türk Hava Yolları’nın satışlarına ve ismine zarar verdiğini iddia ediyorlar.Reklamın iyisi kötüsü olmaz diye bir laf da vardır aslında bir de bu yönden bakmak lazım.Guy Ritchie de bu filmden sonra sadece “Madonna’ nın kocası” olarak bahsedilmekten biraz olsun kurtulmuş ve “yönetmen” olarak da anılmaya başlanmıştır demek yanlış olmaz herhalde.Gerçi Madonna’lı unvanını geçen aylarda 98 milyon dolar gibi bir rakama sattıktan sonra elinde sadece yönetmenlik kaldı.Bakalım bunu ne kadar koruyabilecek.İşin magazin boyutundan da bahsettiğimize göre geriye iyi seyirler demekten başka bir şey kalmıyor.

10 yorum:

Adsız dedi ki...

fazla uzatmadan hayatımın filmlerinden biri diyebilirim rahatlıkla.halen daha arada birkaç sahnesini açar yeniden izlerim.bence 'ekran karşısında en eğlenceli nasıl 1.5 saat geçirilebilir?'in en güzel cevaplarından biridir.
'Guy Ritchie de bu filmden sonra sadece “Madonna’ nın kocası” olarak bahsedilmekten biraz olsun kurtulmuş ve “yönetmen” olarak da anılmaya başlanmıştır demek yanlış olmaz herhalde.'yorumuna katılmıyorum ksp ın çünkü eğer bunu yaparsam 'trainspotting' ve 'lock,stock and two smoking barrels'adlı iki klasik yapıtı hiçe saymış olurum ki özellikle trainspotting in benim gözümdeki yeri başkadır.saygılar ksp
ayrıca turkish karakteri yüzünden tepki koyan vatandaşları da,dark night filminde batman şehrinin ismini izinsiz kullandığı için şikayetçi olan ve bu konuda film yapımcılarına dava açaraktan yapılan hasılattan pay isteyen batman belediye başkanı hüseyin kalkan ile birlikte halay çekmeye çağırıyor,bu halay eşliğinde de bir daha dönmemek üzere gitmelerini rica ediyorum.lütfen yahu insanlık namına

Spicoli dedi ki...

Bu Benicio`yu erken öldürmek de yönetmenlerin özel zevklerinden, filmi görünce aklima geldi. Ölmeyince neler yaptigini görmek icin 21 Gram idealdir. Bir de yolda Che var tabi.

tahir durten dedi ki...

@ feri

ben trainspotting muabbetini anlamadim. trainspotting'in yonetmeni danny boyle'dir. hatta izlememis olan herkese shallow grave'i oneririm. konu olarak hicbir alakasi olmasa da, film olarak trainspotting'den asagi kalir yani yoktur. hatta fazlasi vardir diyebiliriz.

ben sahsen snatch'dense lock stock'i tercih ederim. gerci dusunuce "hangi cocugunu daha cok seviyorsun" gibi bir ikilem bu...

snatch'te soyle bir hikaye vardir... cekim arkasini izleyince gormustum... bizim cocuk brad pitt lock stock'i izler ve accaip begenir. guy ritchie'nin telini bulur ve arar. der ki "guy ben senin lock stock'i izledim ve bayildim. yeni projende bana yer varsa cok isterim oynamak." guy ritchie'de dusunur ve brad pitt'in salona ciddi bir kadin potansiyeli cekecegini de dusunerek (kendisi dalga gecer bir sekilde aynen bunu soyler) brad pitt'i filminde oynatir. brad pitt tek kurus para almaz.

ksp dedi ki...

yorumun için saol ferry. yalnız trainspotting bildiğim kadarıyla guy ritchie nin filmi değil.Onun yönetmeni danny boyle dir.Lock stock u izlemedim.Ama güvenilir kaynaklardan edindiğim bilgilere göre, Snatch epey basar dediler. guy ritchie ye bi düşmanlığımız yok yanlış anlaşılmasın.üreteni destekliyoruz her zaman.Ben sadece fason gündeme karşıyım.Bu amcan dayın milletvekili diye polise artistik yapmaya benzer.Bilmem anlatabildim mi?

Adsız dedi ki...

amanın gençler.büyük bir gaf söz konusu o yüzden herkesten özellikle ksp tan özür dilerim.snatch in gazıyla yazdım herhal.
ancak şöle bi olay var hem kendi yorumum hem de ksp ın yorumuyla ilgil bir fikrimi beyan edeyim.ksp ın belirtttiği guy ın bu filmle yönetmen olarak anılmaya başladığıydı.benim de buna cevabım (kısmen yanlış bilgiye de olsa)bu özelliğni lock stock u çekerek zaten kazandığıydı ancak şu an fark ediyorum ki bu 2 görüşe de katılmıyorum.çünkü bi yönetmenin gerçekten yönetmen olarak anılması için 2 güzel projeden fazlasına imza atması ve de yeni filmlerinde de en iyi işini tekrarlamasa da(ki bu bence imkansıza yakın)belli bir çizgide gitmesi gerekir.mesela guy ritchie nin swept away diye bir filmi var ki(madonna yı da oyuncu olarak dahil ettiği)akıllara zarar bir proje kanımca.ki bu adam nasıl snatch le lock stock gibi filmleri yönetmiş diye sorgulamama neden oldu.toparlamak gerekirse 1 film yeterli değildir kanımca yönetmen olarak anılmak için ki yeterliyse de bunu zaten lock stock ta göstermişti bu yönden düşünen birisi açısından bakacak olursak.
'Ama güvenilir kaynaklardan edindiğim bilgilere göre, Snatch epey basar dediler' yorumuna ilişkin olarak ta herkesin düşüncesi farklı olabilir diyebilirim hiçbir art niyet gözetmeden.
son olarak en sevdiğim filmlerden birinin yönetmenini yanlış belirtmiş olmaktan büyük utanç duymakta ved e uzunca bir müddet film konusunda yorum yapmayı kendime yasakladım.hayır bir bahane de bulamıyorum ne desem boş!aslında ksp sen olaya çok kibar bi biçimde yaklaşmışın bana teşekkür etmişin.oysa çok rahat ilk yorumum üzerine 'fincanı taştan oyarlar...'manisi eşliğinde ağzıma sıçılabilirdi,saygılar

Spicoli dedi ki...

Olur mu fericim, birbirimizle atismiyoruz ya burada. Hepimizin hatalari oluyordur muhakkak. Sen yine bizden esirgeme lütfen güzel yorumlarini.

Yeri gelmisken hem sana hem de diger arkadaslara degerli yorumlarini paylastiklari icin tesekkür ederiz.

Adsız dedi ki...

ksp dostum bu filmi izleyelim diye ne kadar çok ısrar etmiştim sana. iyi de etmişim, gerçekten çok iyi bir film. izlemeyen ve eğlenceli vakit geçirmek isteyen herkese tavsiye ederim.
Bu arada tüm lordlar kamarası ekibine ( hepsini de çok severim) çok teşşekkür ediyorum. bildiğiniz gibi başından beri takip ediyorum sizi (neden acaba :)), gayet iyi gidiyorsunuz, umarım böyle güzel ve istikrarlı bir şekilde devam edersiniz.saygılarımla.
mines.

pharaoh dedi ki...

ya sormayin. ben de hastasiyim bu filmin ve izleyen herkesin de benim kadar eglenecegini dusundugum icin yabanci bir arkadasima izlettim bu hafta filmi. bitince "ben bi bok anlamadim sadece senin gonlun olsun diye izledim" dedi. artik kendisine ayni gozle bakamiyorum yahu.

Sheed dedi ki...

aslında "lock, stock and two smoking barrels" da iyidir, hatta bence bi adım öndedir, üst üste izlenirse tadından yenmez ama biraz kafa karışabilir tabi, uyarmış olayım..

ksp dedi ki...

@Mines Teveccülerinize layık olmaya çalışıyoruz efem... Biz Teşekkür ederiz asıl...